کارآفرینان پردیس بین الملل دانشگاه خوارزمی

وبلاگ گروهی دانشجویان کارشناسی ارشد کارآفرینی پردیس دانشگاه خوارزمی ورودی سال 1392

کارآفرینان پردیس بین الملل دانشگاه خوارزمی

وبلاگ گروهی دانشجویان کارشناسی ارشد کارآفرینی پردیس دانشگاه خوارزمی ورودی سال 1392

آغاز به کار دومین مدرسه ی تابستانی کسب و کار شریف

منبع: خبرگزاری ایسنا


دومین دوره‌ی مدرسه‌ی تابستانی کسب و کار شریف از مردادماه امسال با حدود ۲۵۰ ساعت کار آموزشی و با مجوز آموزش‌های آزاد دانشگاه صنعتی شریف شکل گرفته و در دو فاز تابستانی و فاز سال تحصیلی تا پایان سال ۱۳۹۴ اجرا می‌شود. 

 

فاز تابستانی این مدرسه شامل یک دوره‌ی ۱۲ روزه تابستانی با محوریت مباحث خلاقیت و نوآوری، تفکر عمیق، کار تیمی و برنامه‌ریزی شخصی، رهبری و تأثیرگذاری، مهارت‌های ارتباطی، فضای کسب و کار الکترونیک، مدل‌های کسب و کار، مذاکره و مباحث مالی و حسابداری تا نیمه‌ی تابستان، ادامه خواهد یافت.

همچنین، فاز سال تحصیلی متشکل از حدود هشت رویداد است که هر سه تا چهار هفته یک بار به صورت کارگاه‌های آموزشی، گردهمایی، بازارچه فروش، بازی‌های شبیه‌سازی کسب و کار، بازدیدها و برنامه‌هایی از این قبیل برای شرکت کنندگان تدارک دیده می‌شود تا ضمن آموزش مطالب مکمل، ارتباطات ایجاد شده در فاز تابستانی مستحکم شود و ایده‌های فردی به مرور تکمیل و پخته شوند.

بر اساس این گزارش، نخستین مدرسه کسب‌ و کار دانشگاه صنعتی شریف، در تابستان ۱۳۹۳، توسط دفتر خلاقیت و گسترش کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف به وجود آمد تا گامی بلند در جهت توانمند کردن دانش‌آموزان و دانش‌آموختگان این کشور بردارد.

در مردادماه ۹۳، دوره‌ی ‌تابستانی مدرسه کسب‌وکار شریف به عنوان پایلوت اولیه، با جمعی ۷۰ نفره از دانش‌آموزان و دانشجویانی که چندین مرحله مصاحبه را پشت سر گذاشته بودند، آغاز به کار کرد. این شرکت‌کنندگان در ابتدای کار در فرایندی بازی‌گونه، به تیم‌هایی ۵-۴ تقسیم شدند که در این تیم‌ها، تا پایان دوره دوشاوش هم آموختند، تمرین کردند و به چالش‌ مسابقات متنوع کشیده شدند.

در این مدرسه، مباحث نظری و عملی نظیر خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی، نحوه تفکر (انتقادی، سیستمی و تفکر طراحی)، برنامه‌ریزی، طرح تجاری، مدل کسب و کار، اصول تجارت الکترونیک، مباحث مالی و حسابداری، مذاکره و فنون ارتباطات، رهبری اصیل و اصول شخصیت شناسی، توسط بهترین استادان هر حوزه به زبانی ساده و اجرایی ارائه شد. فرایند آموزش با فراگیری اصول تئوری پایان نپذیرفت، بلکه ساعت‌ها به صورت تیمی و در کنار مربی‌های ماهر، در کارگاه‌های عملی تمرین شد. آموخته‌ها در حین بازی‌های تیمی و خلاقانه در ذهن شرکت کنندگان ثبت شد و در خلال مسابقه‌های پر هیجان محک خورد. در این مسیر دانش‌آموزان و دانشجویان از تجارب کارآفرینان برتر کشور استفاده کرده و کار در دنیای واقعی را، خود در جشنواره‌های فروش تجربه کردند. دوره اما با اختتامیه فاز تابستانی در شهریور ماه به اتمام نرسید، بلکه شرکت‌کنندگان به صورت ماهانه و یا یک هفته در میان، با شرکت در برنامه‌هایی مانند اردوی رصد و یا سخنرانی استادان برجسته‌ی ایرانی خارج از کشور و یا جشنواره‌ی فروش برج میلاد و … باز مروری بر آموخته‌های تابستانی‌شان کردند.

دانش‌آموزان و دانشجویان علاقه‌مند از هم اکنون می‌توانند با ورود به سایت مدرسه‌ی کسب و کار شریف به آدرس WWW.sharifsummerschool.ir نسبت به ثبت‌نام اولیه و تعیین وقت مصاحبه اقدام کنند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.