کارآفرینان پردیس بین الملل دانشگاه خوارزمی

وبلاگ گروهی دانشجویان کارشناسی ارشد کارآفرینی پردیس دانشگاه خوارزمی ورودی سال 1392

کارآفرینان پردیس بین الملل دانشگاه خوارزمی

وبلاگ گروهی دانشجویان کارشناسی ارشد کارآفرینی پردیس دانشگاه خوارزمی ورودی سال 1392

کار تیمی، سودمند یا غیرسودمند؟



کار تیمی، سودمند یا غیرسودمند؟

ممکن است تصور کنید که وجود تیم‌هایی متشکل از افراد کارآمد همیشه به نفع سازمان بوده و سرمایه‌گذاری برای تشکیل تیم‌هایی از این دست همواره سودمند است، در حالی‌که چنین نیست.

تجربه نشان داده است که در حیطه توسعه سازمانی، هیچ فرمولی یافت نمی‌شود که بتوان آن را برای حل تمامی مشکلات ارائه کرد. بر همین اساس می‌توان نتیجه گرفت که تشکیل تیم و کار تیمی همیشه راه‌حل مناسبی برای ایجاد یک محیط کار بهتر نیست؛ به‌ویژه اگر هدف، ایجاد جو کاری بهتر یا ارتقای سطح بهره‌وری سازمان باشد. نگاهی به تجربه آمریکاییان در اقتباس روش «دوایر کیفیت» از ژاپنی‌ها نشان می‌دهد که تلاش‌ها برای تشکیل تیم در یک سازمان گاهی می‌تواند پیامدهای ناگواری به دنبال داشته باشد و به هرج و مرج منجر شود (دوایر کیفیت: مدلی است که بر کار تیمی و مدیریت مشارکتی تاکید داشته و نخستین بار توسط ژاپنی‌ها مطرح شده است.)
آیا تشکیل تیم و فعالیت تیمی در یک سازمان همواره به سود سازمان است؟ برای یافتن پاسخی روشن و به دور از تعصب، لازم است موقعیت‌هایی را جست‌وجو کنیم که در آن فعالیت‌های تیمی یک سازمان و سرمایه‌گذاری برای تشکیل تیم‌ها چندان نتیجه‌‌بخش نبوده است.  

ادامه مطلب ...

این باورهای اقتصادی را کنار بگذارید


پیش از سی سالگی؛

این باورهای اقتصادی را کنار بگذارید

افرادی که وارد چهارمین دهه از زندگی می شوند باید در برخی از نگرش های اقتصادی پیشین تجدید نظر کنند.

زندگی در دوران نوجوانی و اوایل دوران جوانی حداقل از نظر مالی خوشایند است چرا که اگرچه درآمد فرد در این سنین چندان زیاد نیست و عمدتا به پول توی جیبی وابسته است اما نیازهای فرد نیز قابل کنترل هستند و حداقل نگرانی کمی نسبت به آینده وجود دارد. در همین دوران باورهایی مربوط به مسایل مالی در فرد شکل می گیرند که البته باید تا پیش از سی سالگی آن ها را رها کرد، در غیراینصورت شاید خسارت هایی به زندگی مالی فرد وارد شود. وبسایت بیزنس اینسایدر، فهرستی از باورهایی را تهیه کرده که باید تا پیش از سی سالگی با آن ها خداحافظی کنید. به همین خاطر شاید بتوان گفت که مخاطب این مطلب کسانی هستند که آرام آرام به سی سالگی نزدیک می شوند. 

ادامه مطلب ...

"دنیای مطلوب" و کاربرد آن در مدیریت

بررسی رفتار آن کارگر در هنگام تعریف کردن ماجرا برای همکارانش نشان داد که آن کارگر بیش از آن که از پاداش مالی خرسند شده باشد، از موزی که مدیر از سر محبت به او داده بود خوشحال بود.
پول نیوز - "دنیای مطلوب" از مفاهیمی است که روان شناسان معاصر با آن به خوبی آشنا هستند. دنیای مطلوب ، ترکیبی از آدم ها ، اشیاء ، کارها ، جاها و مفاهیمی است که افراد به عنوان گزاره های دلنشین در اندیشه خود دارند.
به عنوان مثال، والدین اساساً در دنیای مطلوب انسان ها قرار دارند. یا کسی که خودرویی مانند بنز را دوست دارد و آرزو می کند که به این خودرو برسد یا بدان رسیده است، بنز را در دنیای مطلوب خود دارد. اگر کسی عاشق سواحل شمال ایران است، آن منطقه را در دنیای مطلوب خود دارد. دانش آموزی که درس علوم را بسیار دوست دارد، آن درس در دنیای مطلوبش قرار دارد و ... . 
ادامه مطلب ...

7 ویژگی کارکردی مدیران موفق کدامند؟

یادگیری تا 360 درجه باشد و بکوشید از هر که می توانید یاد بگیرید.در دوره های کوتاه مدت ثبت نام کنید، کتاب های روز را ولو به اجمال بخوانید. سایت هایی که مطالب مفیدی درباره مدیریت و حرفه تان دارند را شناسایی کنید و مدام به آنها سر بزنید.
پول نیوز ؛ زهرا نظری مهر - مدیریت ، تنها یک هنر مبتنی بر توانمندی های فردی نیست ؛ هر چند که ویژگی های شخصی در مدیریت بسیار حائز اهمیت اند اما در دنیای امروز ، مدیریت یک علم رو به رشد به شمار می رود که آموختنی است.
در زیر ، 7 ویژگی کارکردی مدیران موفق را که قابل یادگیری و اجرا هستند را توضیح داده ایم ؛ توجه داشته باشید که مباحث ذکر شده ، نسبت به یکدیگر تقدم و تأخر ندارند:


 
ادامه مطلب ...

جملات 6 کلمه ای برای مدیران

رویایم ،ایده‌ام شد. ایده‌ام موفقم کرد./ بی انگیزگی، تعطیلی کار، مرگ انسان. / متفاوت بیندیش، سخت است اما ممکن.
وقتی گفتم من گفتند برو اخراجی. 
 
کار درست را درست انجام بده. 
 
فراموش کردن عادات غلط شروع تغییر.  
ادامه مطلب ...