کارآفرینان پردیس بین الملل دانشگاه خوارزمی

وبلاگ گروهی دانشجویان کارشناسی ارشد کارآفرینی پردیس دانشگاه خوارزمی ورودی سال 1392

کارآفرینان پردیس بین الملل دانشگاه خوارزمی

وبلاگ گروهی دانشجویان کارشناسی ارشد کارآفرینی پردیس دانشگاه خوارزمی ورودی سال 1392

کمک در ارتقاء سطح درآمد کارآفرینان

پیغامی از طرف یکی از علاقمندان به کارآفرینی به نام آقای ویسی دریافت کردم که جالب بود:

با سلام
مارکتینگ زدگی ، یا زدگی مارکتینگ ! آنچه که در طول سالیان متمالی تحقیق و مطالعه وآموزش و تدریس بدان دست یافته ام رو می توانم در یک کلمه خلاصه نمایم و اون مارکتینگ است. کلمه ای علی الظاهر بسیار ساده اما در بطن آن اقیانوسی از معنا در جریان است...   مارکتینگ دانشی(فرآیندی) است که متاسفانه در اکثر جاها بد فهم شده و بدتر عمل می شود و اگر ما بتوانیم آن را درست،کامل، به روز و دقیق فهم کنیم(اصولی) قطعا مشکلات بسیار بزرگ عدم فروش، رکود در فروش، فروش ناقص، فروش ناسالم، فروش کم و... را می توانیم با استفاده از اصول درست آن به موقع و خوب حل کنیم. اما کجاست دیده بینا و گوش شنوا ! در ارتباط با مارکتینگ آنچه که حلقه مفقوده بوده و متاسفانه علی الرغم تلاشهای فراوانی که در این زمینه شده و تاکنون حل نشده و از آن مغفول مانده اند، این نکته است که مفهوم و فلسفه وجودی و چرائی مارکتینگ را برای فرهنگ غنی و عمیق ایرانی و اسلامی تبیین نشده است ! آنچه تا کنون اتفاق افتاده است این است که مطالب آن را که مناسب و متناسب با فرهنگ غرب است را دقیقاً و عیناً بدون متناسب نمودن برای فرهنگ ما یا حتی اشاره به آن کپی نموده اند و قبل از معاینه و تشخیص مریضی فروش و اقتصاد نسخه پیچیده اند که باید تبلیغات آنچنان واینچنان شود، سیستم توزیع همانطور و فروشندگان فلان کار را انجام دهند و... این تعریف مارکتینگ وعمل نمودن به آن را طرح وپلان واستراتژی تعریف کرده اند برای اقتصاد و شرکتها ! این روش عملا یکی از موارد عدم کارائی مارکتینگ در ایران شده است! یعنی بجای اینکه سایز بدن شخصی اندازه گرفته شود و متناسب ترکیب بدنی او لباس طراحی و دوخته شود، آمده اند یه لباس از آن طرف(غرب)آورده اند و عینا آن را بزور و هر ترفند و حیل می خواهند بر تن اقتصاد و شرکتهای ما بپوشانند و متاسفانه اکثر اساتید در این حوزه و راه گام برداشته اند ! ! ! و بنده به این امر می گویم مارکتینگ زدگی ! ! ! این روش نتیجه اش عدم کارائی مارکیتنگ شده است و عدم کارائی مارکتینگ در ایران خود دلیلی شده که به سمت زدگی مارکتینگ پیش بروند که هر دوی این امر خطاست و آنچه که درست و به جاست مدیریت هنرمندانه مهندسی بازار( تعریف اصولی مارکتینگ).
مارکتینگ به دلیل بد جا افتاد در اذهان تا الان نتوانسته جایگاه شایسته خود را بدست آورد لذا این امر نه فقط برای کارآفرینان بلکه برای تمام تولید کنندگان کالا و خدمات امری ضروری است. اینجانب با توجه به تجارب و مطالعات و تحصیلات در این زمینه آمادگی برپایی دوره های بسیار متفاوت و ویژه برای کار آفرینان را اعلام می دارم .
شماره تماس09195183295
WWW.PIROOZGROUP.BLOGFA.COM

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.