کارآفرینان پردیس بین الملل دانشگاه خوارزمی

وبلاگ گروهی دانشجویان کارشناسی ارشد کارآفرینی پردیس دانشگاه خوارزمی ورودی سال 1392

کارآفرینان پردیس بین الملل دانشگاه خوارزمی

وبلاگ گروهی دانشجویان کارشناسی ارشد کارآفرینی پردیس دانشگاه خوارزمی ورودی سال 1392

تدوین برنامه ترویج آموزش کارآفرینی

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار کاریابی‌ها را حلقه واسط میان کارجویان و کارفرمایان دانست و از تدوین برنامه عملیاتی ترویج آموزش کارآفرینی در وزارت کار خبر داد.

حسن طایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: گسترش فرهنگ کار و کارآفرینی در کشور به عزم و اراده ملی و تعامل همه دستگاههای اجرایی نیاز دارد و وزارت کار در تلاش است تا با برنامه‌هایی که در دستور کار دارد نظیر گسترش مشاغل خانگی و خرد در جهت تحقق اهداف کارآفرینی در کشور گام بردارد.  

وی از راه‌اندازی سایت خدمات شغلی برای دانش آموختگان و جویندگان کار خبر داد و با تاکید بر لزوم افزایش موسسات مشاوره شغلی و کاریابی تصریح کرد: بسیاری از کارجویانی که درصدد ورود به بازار کار هستند آشنایی کمی با مفهوم کاریابی دارند از این رو برای آشنایی بیشتر افزایش تعداد موسسات مشاوره شغلی و کاریابی در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته طایی، وزارت کار به دنبال رصد آثار اشتغال برنامه‌های خود در بازار کار است و عمده برنامه‌هایی که در دستور کار دارد در راستای توسعه کارآفرینی و بهره‌مندی از سرمایه‌های انسانی طراحی شده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار در ادامه تهیه نقشه توسعه کارآفرینی کشور، کمک به ایجاد سازمان نظام کارآفرینی و طراحی بانک اطلاعات کارآفرینان را برنامه‌ها و سیاست‌های اشتغال وزارت کار برشمرد و با اشاره به جایگاه وزارت کار در حوزه ایجاد اشتغال، اظهار کرد: در حال حاضر دبیرخانه شورای عالی اشتغال که در معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار قرار دارد نقش کانون هماهنگی سیاستهای اقتصاد کلان موثر بر بازار کار را ایفا می کند، صرفنظر از آن معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال بسته سیاستی اجرایی توسعه اشتغال پایدار را به تمامی دستگاههای عضو شورا ابلاغ کرده است و در این راستا کارگروه مشاغل خرد و خانگی روستایی را تشکیل داده و تفاهم‌نامه‌های متعددی با دستگاههای اجرایی به امضا رسانده است.

طایی درباره ایجاد تالار گفتمان کارآفرینی و اشتغال نیز گفت: این تالار در راستای هم‌افزایی بیشتر در حوزه تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی و گفتمان علمی در زمینه اشتغال و کارآفرینی ایجاد شده است و فرصت گسترش تعاملات، خلق ایده‌ها و اندیشه‌ها و استفاده از تجارب و نظرات اندیشمندان حوزه‌های کارآفرینی و اشتغال کشور را فراهم می‌کند

نظرات 1 + ارسال نظر
shahin جمعه 14 آذر 1393 ساعت 16:14 http://followme.blogsky.com

با سلام...
وبلاگ قشنگی دارین
ممنون میشم به من هم سر بزنید
اگه مایل به تبادل لینک هم بودید خبر بدید.

سلام با تشکر

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.