کارآفرینان پردیس بین الملل دانشگاه خوارزمی

وبلاگ گروهی دانشجویان کارشناسی ارشد کارآفرینی پردیس دانشگاه خوارزمی ورودی سال 1392

کارآفرینان پردیس بین الملل دانشگاه خوارزمی

وبلاگ گروهی دانشجویان کارشناسی ارشد کارآفرینی پردیس دانشگاه خوارزمی ورودی سال 1392

۶ درس زبان بدن از کارآفرینان مشهور


اگر به ظاهر کارآفرینان مشهور دنیا توجه کنید، مطمئن خواهید شد که بیشتر آنها – اگر نگوییم همه – در شناساندن خود مهارت خاصی دارند. بنابراین، می‌توان درس‌های ساده‌ای را از رفتار آنها فراگرفت. برخی از این عناصرزبان‌ مانند منعکس کردن ژست‌های دیگران در طول یک مکالمه، ممکن است در ابتدا طبیعی به نظر نرسد. اما نگران نباشید، چون این حالت‌ها برای دیگران عادی است. در اینجا ۶ کارآفرین بزرگ را که در قدرت زبان بدن مهارت دارند، نشان می‌دهیم. 

 

عزم و اراده خود را نشان دهید
«الون ماسک»، مدیرعامل شرکت تسلا موتورز، با حالت دست به سینه و مطمئنی که ایستاده، ژست قدرت کلاسیکی به خود گرفته است. ممکن است افراد از شهرت و ثروت ماسک برخوردار نباشند، اما می‌توانند از این وضعیت بدنی برای نشان دادن قدرت خود استفاده کنند. «امی کادی»، روانشناس اجتماعی که در مورد زبان بدن تحقیق می‌کند، می‌گوید: «وقتی تظاهر می‌کنید که قدرتمند هستید، واقعا حس قدرتمند بودن به خودتان دست می‌دهد.» برای اینکه اعتماد به نفس خود را افزایش دهید، این حرکت را دقایقی قبل از تجربه یک موقعیت بسیار پراسترس در خلوت تمرین کنید.

6 درس زبان بدن از کارآفرینان مشهور

مثبت به نظر برسید
در طول یک مکالمه، ارتباط چشمی داشته باشید. این نشان می‌دهد کاملا به بحث علاقه‌مند هستید. البته مطمئن شوید که بیش از حد خیره نمی‌مانید، چون این کار ممکن است تهاجم یا مرموز بودن یا هر دو تعبیر شود. به علاوه، لبخند زدن را فراموش نکنید. «مارک کوبن»، مالک باشگاه بسکتبال «دالاس ماوریکس» در این تصویر نشان می‌دهد که لبخند زدن مسری است. این کار نه تنها در کاهش استرس به شما کمک می‌کند، بلکه به دیگران هم آرامش می‌دهد.

موافقت خود را نشان دهید
مارک زوکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک، در این تصویر درست پس از اعلام خبر تولید محصولی جدید در حال صحبت با یک خبرنگار مشاهده می‌شود. تقلید از زبان بدن فرد مقابل در حین مکالمه، کاری است که زوکربرگ در اینجا انجام می‌دهد و معمولا نشان‌دهنده این است که شما با آن فرد موافق هستید. همچنین اگرچه عجیب به نظر می‌رسد، اما این وضعیت به شما کمک می‌کند بفهمید طرف مقابل به چه چیزی فکر می‌کند. «جف هادن»، مقاله‌نویس مجله Inc می‌نویسد: «به‌طور خلاصه، از اظهارات من تقلید کنید تا بهتر بفهمید من چه احساسی دارم.»

6 درس زبان بدن از کارآفرینان مشهور

آرامش را حفظ کنید
روی هم نینداختن پاها روش آسانی برای به‌کارگیری یک لحن آرام است.  در این تصویر،« الیزابت هولمز»، مدیرعامل شرکت خدمات لابراتوار پزشکی ترانوس، به نظر می‌رسد در خانه‌اش نشسته است. به علاوه، راحت نشستن و روی هم نینداختن پا، درست مثل پایین انداختن دست‌ها باعث می‌شود مودب‌تر و بامحبت‌تر به نظر برسید.

پذیرای اطلاعات جدید باشید
«استیو جابز» به داشتن حالت‌های نمادین معروف بود. در اینجا عکسی کمتر نمایش داده شده از جابز وجود دارد که در حال صحبت با شرکت‌کنندگان در کنفرانس سالانه «توسعه‌دهنده جهانی اپل» و بلافاصله پس از رونمایی از آی‌فون ۴ دیده می‌شود.
در این تصویر جابز نشان داده که وقتی به دیگران گوش می‌کنید، دست‌های شما باید در کنارتان باشد و نباید به حالت دست به سینه باشید. این یعنی به چیزهایی که گفته می‌شود خوب گوش می‌دهید.

6 درس زبان بدن از کارآفرینان مشهور

شفاف باشید
برای اینکه بتوانید با دستانتان ارتباط برقرار کنید، نیازی نیست حتما ایتالیایی باشید. «بیز استون»، از موسسان شرکت توییتر، به خوبی از پس این هنر برآمده است. استفاده از دست‌ها هنگام صحبت کردن اگر به شیوه‌ای انجام شود که حواس‌پرتی ایجاد نکند؛ یا به عبارت دیگر، به‌صورت استراتژیک برای تاکید بر کلمات و عبارت‌های خاصی استفاده شود، مزیت‌ دوگانه دارد. اول اینکه اعتبار شما را نزد شنونده افزایش می‌دهد. دوم، تحقیقات نشان داده صحبت کردن با کمک دست‌ها کمک می‌کند شفاف‌تر فکر کنید.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

نظرات 1 + ارسال نظر
name دوشنبه 26 آبان 1393 ساعت 23:19 http://mysite

salam

سلام

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.