کارآفرینان پردیس بین الملل دانشگاه خوارزمی

وبلاگ گروهی دانشجویان کارشناسی ارشد کارآفرینی پردیس دانشگاه خوارزمی ورودی سال 1392

کارآفرینان پردیس بین الملل دانشگاه خوارزمی

وبلاگ گروهی دانشجویان کارشناسی ارشد کارآفرینی پردیس دانشگاه خوارزمی ورودی سال 1392

چگونه مشتریان بیشتری داشته باشیم؟


راه های متفاوتی برای جلب توجه مشتریان وجود دارد که استفاده از هر کدام از این راه ها تابع عوامل متفاوتی است. در گام اول باید بررسی کنید که چه فاکتورهایی محیط کار شما را از محیط های مشابه متمایز می سازد. آیا محیط کار شما به خاطر نوع دکوراسیون محیط سردی است؟ در این صورت سعی کنید فضای کاری خود را به شکلی طراحی کنید که برای مشتری تازگی داشته باشد و علاوه بر آن مشتری در آن احساس راحتی نیز بکند، با پخش موزیک های مرتبط با کار خود به آن جان دهید.   

نکته دیگری که بسیار دارای اهمیت است محل قرار گیری دفتر مرکزی یا دفتر فروش شما است. تا جایی که برایتان مقدور است سعی کنید مکانی که برای استقرار دفترتان انتخاب می کنید متناسب با نوع مشتریانتان، مکانی در دسترس و مناسب باشد. برای مثال اگر کار کار شما فروش لباس است، خیلی بی معنی است که در جایی که بورس لوازم اداری است مغازه بزنید.

در زمینه بازاریابی محصولتان همواره به یاد داشته باشید وقتی شما برای یک بار توانستید فروش خود را بالا ببرید کم کم در این زمینه دارای مهارت خواهید شد. برای شروع تبلیغ کار خود می توانید از پخش تراکت استفاده کنید. اگر این روش، روشی قدیمی محسوب می شود اما هنوز هم راه هایی برای متمایز کردن تراکت محصولتان با سایر محصولات وجود دارد. با خلاقیتی که در این زمینه به کار می برید هنوز هم این روش موفقیت آمیز خواهد بود.

نکته دیگر در رابطه با پخش تراکت است، شما باید تبلیغاتتان را در زمان و مکان مناسبی انجام دهید، به طوری که شانس قرارگیری در مشتریان هدفتان بالا باشد. برای مثال اگر شما فروشگاه کتاب های کمک درسی دارید، مدارس و دانشگاه ها خصوصا در زمان امتحانات مکان و زمان مناسبی برای تبلیغات در این زمینه خواهد بود.  

از راه های دیگر تبلیغات، فعالیت در شبکه های اجتماعی و تبلیغات چهره به چهره است که تاثیر بالایی در جذب مشتریان دارد، زیرا وقتی محصولات خود را برای افراد به صورت حضوری معرفی می کنید، اعتماد فرد به شما خیلی بیشتر خواهد بود.

در روند فروش سعی کنید نظم داشته باشید، برای کارهای فوق العاده ای که در حین فروش برای ایجاد انگیزه در مشتریانتان می خواهید انجام دهید زمان مشخصی قرار دهید و به زمان بندی خود اهمیت دهید. برای مثال در زمان های مشخصی به مشتریان تخفیف بدهید و فروش با شرایط را قرار دهید. این نظم کاری به مشتریان انگیزه می دهد که فروشگاه شما را به عنوان یک فروشگاه پیشرو در امر فروش بشناسند.

مترجم: زهرا آزموده

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.