کارآفرینان پردیس بین الملل دانشگاه خوارزمی

وبلاگ گروهی دانشجویان کارشناسی ارشد کارآفرینی پردیس دانشگاه خوارزمی ورودی سال 1392

کارآفرینان پردیس بین الملل دانشگاه خوارزمی

وبلاگ گروهی دانشجویان کارشناسی ارشد کارآفرینی پردیس دانشگاه خوارزمی ورودی سال 1392

رمز یک سخنرانی موفق، به روش کارآفرین موفق ریچارد برانسون

رمز یک سخنرانی موفق، به روش کارآفرین موفق ریچارد برانسون

سوال: بزرگ ترین مشکل من سخنرانی در جمع است. معمولاً هنگام سخنرانی یا بدنم دچار لرزش می شود یا لکنت زبان می گیرم یا اینکه اصلاً نمی توانم صحبت کنم. چگونه می توانم بر این مشکل غلبه کنم؟

این مشکل فقط مختص شما نیست. اگر به خاطر سخنرانی هایتان در جمع نگران هستید سعی کنید برخی از اولین سخنرانی های آنلاین من را ببینید مطمئن هستم شما در مقایسه با من بهتر هستید.

سخنران های خوب فقط با استعداد یا خوش شانس نیستند، آن ها سخت کار کرده اند. شما هم در خانه سخرانی هایتان را تمرین کنید. سعی کنید به راحتی از ابزارهای آموزشی سخنرانی استفاده کنید و یاد بگیرید کجا باید تاکید بیشتری داشته باشید و چه جاهایی باید نرم تر سخن بگویید.

کارآفرینان موفق نیز مانند سخنرانان موفق با آمادگی قبلی در سخنرانی حاضر می شوند. معمولاً وقتی یک سخنران متنی که از قبل نوشته شده را می خواند سخنان وی خیلی حرفه ای و فکر شده به نظر می رسد. نکته کلیدی این است که پیام اصلی را درک کنید، شخصیت خودتان را در آن قرار دهید و از طریق کلماتی که خاص خودتان است آن را منتقل کنید. به خاطر داشته باشید همه افراد دامنه لغات گسترده ای ندارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.