کارآفرینان پردیس بین الملل دانشگاه خوارزمی

وبلاگ گروهی دانشجویان کارشناسی ارشد کارآفرینی پردیس دانشگاه خوارزمی ورودی سال 1392

کارآفرینان پردیس بین الملل دانشگاه خوارزمی

وبلاگ گروهی دانشجویان کارشناسی ارشد کارآفرینی پردیس دانشگاه خوارزمی ورودی سال 1392

خطاهای رایج در کارآفرینی

خطاهای رایج کارآفرینان



اگر همت، ذکاوت کسب‌وکار و کار سخت تنها فاکتورهای لازم برای تاسیس یک شرکت بود، شروع هر کسب‌وکاری می‌توانست موفقیت آمیز باشد.

در حقیقت، به راه‌انداختن یک کسب‌وکار تازه و ادامه آن، به چیزی بیش از‌ایده‌های خوب، ابتکار و سرمایه نیاز دارد. این موضوع همچنین به معنای ایجاد چالش‌ کمتر برای خود و از پیش رو برداشتن قدرت‌ها و تهدیدهایی است که کسب‌وکار شما را در آستانه فروپاشی قرار می‌دهد. در این قسمت به 4 اشتباهی اشاره می‌شود که باید در حین سفری که برای کارآفرینی شروع کرده‌اید، از آن ها پرهیز کنید.   

1- تمرکز کردن بر موارد اشتباه

مشکل برخی کارآفرینان، تولید یک‌ایده خوب نیست، بلکه به نظر می‌رسد برای آن ها کمبودی از این نظر وجود ندارد. در این شرایط، دنبال کردن آن ها یا تغییر دادن مداوم آن ها برای اجرایی کردنشان، باعث کاهش سرعت راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید می‌شود.

مایکل لازرو، یکی از بنیانگذاران شرکت بادی مدیا، در یکی از پست‌های شبکه اجتماعی خود عنوان کرده که «کارآفرینان موفق تنها روی تلاش‌هایی که اهمیت دارند تمرکز می‌کنند و می‌توانند بقیه موارد را کنار بگذارند. به همین سادگی،‌ آن ها افرادی هستند که تنها روی موفقیت تمرکز می‌کنند».
سه اولویت خاص را که باید در شش تا 12 ماه بعد برای شرکت‌تان به سرانجام برسانید، تعیین کنید و این اولویت‌ها را به صورت کاملا مقتدرانه با تیم‌تان دنبال کنید

.2- پنهان شدن پشت NDA

استفاده از توافقنامه عدم افشا یا NDA توافقنامه‌ای که اشخاص را به افشا نکردن اطلاعات به صورت دو یا چندجانبه متعهد می‌کند، قبل از اینکه حتی در مورد هدف کسب‌وکار جدیدتان گفت‌وگو کرده باشید یا برای آن برنامه‌ریزی کرده باشید، قطعا باعث می‌شود شرکا و سرمایه‌گذاران احتمالی از شما دور شوند.  دیگران را در مورد مسائل و جزئیات کارتان مطلع نکنید، اما از اینکه درباره عقیده‌های خود در مورد کسب‌وکار در جلسه‌ها و دیگر مراسم ویژه صحبت کنید، ترسی نداشته باشید. جیان لب، یکی از موسسین شرکت آب‌هاش کومار می‌گوید: «وقتی می‌خواهید NDA را در مقابل کسانی که می‌خواهند به شما کمک کنند به زور پیش ببرید، شخصی در جای دیگر در حال برنامه‌ریزی و اجرای هدف شماست. بنابراین، سعی کنید با دیگران صحبت کنید.  او این‌گونه استدلال می‌کند که یک‌ایده کسب‌وکار، به خودی خود بی‌ارزش است و اگر آن را برای روز مبادا نگهدارید، فقط می‌توانید مطمئن شوید که از بین می‌رود.

به گفته آلیسون جانستون، مدیرعامل شرکت اینستا، اینکه به مردم اجازه دهید تا زیرچشمی از پشت پرده نگاهی بیندازند بیش از آنکه ضرر داشته باشد، مفید است. گفت‌وگو کردن با دیگران در مورد راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید، به شما چشم‌انداز وسیع‌تری می‌دهد تا بدانید که مشکلات کار از کجا ناشی می‌شوند و چه چیزهایی مورد پسند مردم هست یا نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.