کارآفرینان پردیس بین الملل دانشگاه خوارزمی

وبلاگ گروهی دانشجویان کارشناسی ارشد کارآفرینی پردیس دانشگاه خوارزمی ورودی سال 1392

کارآفرینان پردیس بین الملل دانشگاه خوارزمی

وبلاگ گروهی دانشجویان کارشناسی ارشد کارآفرینی پردیس دانشگاه خوارزمی ورودی سال 1392

داستان کارآفرین و قفل ساز


گاو صندوق

یک کارآفرین در یک حراجی گاو صندوقی را که به او گفته شده است سالهای سال است دربش باز نشده است  می خرد. او به سراغ یک قفل ساز می رود و می گوید که صندوق را باز کند.  قفل ساز به او می گوید که 40 دلار برایش آب می خورد. پس از توافق شروع به کار می کند ولی نمی تواند گاوصندوق را باز کند از این رو به کارآفرین خریدار می گوید که پولش را به دور ریخته است و این گاو صندوق باز شدنی نیست.

 

 

کارآفرین به دنبال قفل ساز دیگری می رود.این یکی قفل ساز نگاهی کامل به گاو صندوق می اندازد و سپس نام شرکت سازنده را یادداشت می کند و می رود به سمت ماشینش و پس از مدتی با قلم و مته باز می گردد. یه جا را علامت می زند و سپس شروع به مته کاری میکند، نهایتا درب گاو صندوق باز می شود. گاو صندوق خالیست و طبیعتا چیزی گیر کارآفرین نیامده است. او از قفل ساز می پرسد که هزینه چقدر است و قفل ساز می گوید صدو بیست دلار. فریاد خریدار بلند می شود که چرا انقدر گران و من ریز صورت حساب را میخواهم. قفل ساز به ماشین خود بازگشته و بعد از مدتی با یک تکه کاغذ کثیف باز میگردد که روی آن نوشته شده است. هزینه مته کاری بیست دلار، هزینه اینکه کجا باید سوراخ شود صد دلار.

این داستان چندین نکته نهفته دارد. اول اینکه حتما قرار نیست شخص کارآفرین به پول برسد. همان طور که این گاو صندوق خالی بود، بیزنس شما هم می تواند به سودآوری نرسد و خیلی احمقانه است که فکر کنید کسی می تواند گارانتی کند که شما موفق می شوید. دوم ارزش راهنماها و مشاوران خبره است. اکثریت کارآفرینها می خواهند لقمه را از راه طولانیش به دور سر بپیچانند چون حاضر نیستند که هزینه پرداخت کنند ولی درب گاوصندوق برایشان باز شود و مدتها برای آنچه که در داخل گاوصندوق خالیست برنامه ریزی می کنند و خیال می بافند!

در دنیای کارآفرینی امروز المان سرعت بخشی در اجرای اهداف بسیار بسیار مهم است چرا که به راحتی می توان ایده شما را کپی کرد و روی آن کار کرد. یکی از مواردی که باعث میشود ایده پا بگیرد و دیگران نتوانند رقیب شما شوند همین بحث استفاده از مراکز کارآفرینی و مشاوران و راهنمایانی هست که جلوی فاجعه را از همان ابتدا می گیرند و شما را در مراحل اولیه امکان سنجی کمک می کند تا  دقیقتر بتوانید محاسبات اینده کاری شرکت نوپای خود را انجام دهید و این دقیقا از خدمات مرکز استارتاپ خانه کارآفرینی فانتازیو و بخش مشاوره و امکان سنجی ما می باشد. دنیای امروز دنیای تخصص هست و ما می کوشیم در این مهم در کنار کارآفرینان داخل کشور باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.