کارآفرینان پردیس بین الملل دانشگاه خوارزمی

وبلاگ گروهی دانشجویان کارشناسی ارشد کارآفرینی پردیس دانشگاه خوارزمی ورودی سال 1392

کارآفرینان پردیس بین الملل دانشگاه خوارزمی

وبلاگ گروهی دانشجویان کارشناسی ارشد کارآفرینی پردیس دانشگاه خوارزمی ورودی سال 1392

کارآفرینی از طریق صبحانه

 منبع: روزنامه آسیا


خیلی از پدر و مادرها از این که فرزندان شان علاقه ای به خوردن صبحانه ندارند، گله مند هستند و خیلی های دیگر نیز اصلاً وقت خوردن صبحانه و درست کردن چای و خرید نان تازه و این قبیل کارها را ندارند. شاید بهتر است بگویم حوصله این کارها را ندارند. اما اگر کمی تغییر در خوراک صبحانه به وجود آید و به قول معروف برای بچه ها میز صبحانه را جذاب تر کنیم، مسلماً خواهید دید اشتیاق کودکان به خوردن صبحانه بیشتر می شود.   پزشکان مهم ترین وعده غذایی روز را صبحانه می دانند و حتی افراد چاق را به خوردن صبحان تشویق می کنند. اروپاییان دایماً در حال معرفی خوراکی های جدید هستند. این مشکل نه قفط در بین ما که در بین غربی ها هم مشهود بوده است. به همین خاطر در دهه ۱۹۴۰ یک شرکت اروپایی، محصول جدیدی به نام"نوتلا"(Nuttella) به کسانی که علاقه ای به خوردن صبحانه به طور سنتی نداشتند، معرفی کرد. تا به امروز تقریباً سه نسل از اروپاییان با خوردن"نوتلا" بزرگ شده اند. "نوتلا" را"پیترو فررو" که یک کلوچه ساز و شیرینی پز بود در شرکت"فررو" تهیه کرد. در آن زمان براثر جنگ جهانی دوم، کاکائو کمیاب بود و به همین دلیل"فررو" کاکائو را با فندق برشته شده، روغن کاکائو و روغن گیاهی مخلوط کرد تا یک خوراکی جدید به صرفه برای مالیدن روی نان به نام"پاستا جون دوجا" تهیه کند. در فوریه ۱۹۴۶، میلادی ۶۶۰ پوند از این محصول فروخته شد. "فررو" برای این که بتواند جوابگوی این همه تقاضا باشد، با کشاورزان محلی صحبت کرد تا بیشتر به تولید فندق بپردازند. در سال ۱۹۴۶"فررو" محصول "سوپر کرم جون دوجا" را تهیه کرد که ارزان تر بود. این خوراکی آن قدر مورد استقبال قرار گرفت که سوپر مارکت های ایتالیا سرویس جدیدی را برای مشتریان خود به نام آغشتن راه انداختند. کودکان ایتالیایی می توانستند با یک تکه نان به این سوپر مارکت ها بروند.

 و سراغ این سرویس را بگیرند و سپس خدمه سوپر مارکت با یک چاقو نان بچه ها را شکلاتی می کردند. در سال ۱۹۶۴، این خوراکی به "نوتلا" تغییر نام داد و بازاریابی برای آن در خارج از ایتالیا آغاز شد. امروزه "نوتلا" پرطرفدارترین غذای خامه مانند در اروپا به شمار می رود. در آلمان"نوتلا" پرطرفدارترین غذای صبحانه است. در ایتالیا و فرانسه نیز"نوتلا" پس از بازگشت از مدرسه در بین دانش آموزان محبوب است. "میچل فررو" متولد ۱۹۲۷ و یکی از میلیاردرهای جهان اکنون مالک شرکت فررو، است. "میچل فررو" ایتالیایی در سال ۲۰۰۲ شکلات سازی Ferrero SPA، یکی از بزرگ ترین شکلات سازی های اروپا را با فروش ۴ میلیارددلار در اختیار خود گرفته است. از مارک های معروف این شرکتFerrero Rocher،Nuttella و هم چنین Kinder Eggs یا همان تخم مرغ شانسی را می توان نام برد. تخم مرغ شانسی های"فررو" در سال ۱۹۷۴ روانه بازار شد. تخم مرغ شانسی ها شکلاتی هستند و داخل آن ها اسباب بازی مخصوص کودکان قرار دارد که معمولاً جنبه کلکسیونی برای بچه ها دارد و همین باعث می شود که مدام به خرید آن ها علاقه پیدا کنند. هر چند طعم خوشمزه آن ها را نیز نباید فراموش کرد. البته اسباب بازی های داخل تخم مرغ شانسی ها به خاطر داشتن قطعات ریز برای کودکان زیر سه سال اصلاً مناسب نیست. اسباب بازی موجود در "Kinder Eggs"ساخت یک شرکت کوچک در تورین ایتالیا به نام "Produzioni Editoriali Aprile" است که موسس آن دو برادر هستند. در آمریکا فروش  "Kinder Eggs" در صورتی که داخل آن اسباب بازی باشد از سوی دولت آمریکا به خاطر مسایل ایمنی ممنوع شده است. در عوض در این تخم مرغ های شکلاتی، شکلات قرار دارد. خیلی از بزرگسالان اروپایی نیز به جمع آوری اسباب بازی داخل تخم مرغ ها علاقه دارند و حتی بازاری نیز برای آن تهیه شده است. مخصوصاً در آلمان چنین بازاری طرفداران زیادی دارد.

منبع: روزنامه آسیا

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.