کارآفرینان پردیس بین الملل دانشگاه خوارزمی

وبلاگ گروهی دانشجویان کارشناسی ارشد کارآفرینی پردیس دانشگاه خوارزمی ورودی سال 1392

کارآفرینان پردیس بین الملل دانشگاه خوارزمی

وبلاگ گروهی دانشجویان کارشناسی ارشد کارآفرینی پردیس دانشگاه خوارزمی ورودی سال 1392

پنج گام انتخاب مجله و ویرایش مقاله

منبع: www.irisi.ir

وقتی که متن مقاله خودمان را نوشتیم، هنوز آماده ارسال به مجله نیست. زیرا اولا باید مجله را انتخاب کنیم و دوم اینکه مقاله را بر اساس مجله انتخاب شده ویرایش کنیم. در پنج گامی که در مرحله سوم مقاله نویسی بر می داریم، به ترتیب مجله مناسب برای مقاله خودمان را انتخاب می کنیم، آن را خوب می شناسیم، بر اساس آن مشخص می کنیم که چه ویرایش هایی بایستی روی مقاله صورت بگیرد، و این ویرایش ها را به ترتیب در مورد مسایل محتوایی و مسایل نگارشی اعمال می کنیم. 

ادامه مطلب ...

پنج گام نگارش مقاله


منبع : www.irisi.ir

گام ششم: نوشتن پاراگراف های مقاله

بر اساس پاسخی که به سوالات مرحله پنجم دادید، حال شروع کنید و پاسخ هر سوال  را با یک یا دو پاراگراف بنویسید. دقت کنید که در نوشتن هر پاراگراف اصول اساسی نگارش علمی، یعنی مخاطب محوری، وضوح، هماهنگی و انسجام، علمی نوشتن، صحیح نوشتن و اختصار را رعایت کنیم. 

ادامه مطلب ...

پنج گام طراحی مقاله


منبع : www.irisi.ir

گام اول: انتخاب ایده و موضوع مقاله

مقاله شما در مورد چه چیزی ست؟ موضوع و ایده اصلی آن چیست. به عبارت ساده تر، حرف اصلی شما توی مقاله چیست؟ چه پیامی دارد؟ مثلا ممکن است مقاله شما موضوعش "بررسی تاثیر میزان استفاده از جستجوی اینترنتی بر حافظه کوتاه مدت" باشد. بعضا موضوع مقاله را به صورت یک سوال می توانید بنویسید. مثلا "آیا تفاوتی بین قدرت حافظه افرادی که از جستجوی اینترنتی استفاده نمی کنند و افرادی که به صورت مکرر از جستجوی اینترنتی استفاده می کنند وجود دارد؟" هرچه هست، ایده و موضوع مقاله شما باید مهم باشد. یعنی برای مخاطبین علمی دانستنش مهم باشد. علاوه بر این، ایده مقاله شما باید جدید باشد. یعنی قبلا کسی آنرا به این شکل بیان نکرده است. همچنین ایده مقاله شما باید دقیق هم باشد، یعنی فقط به یک موضوع محدود و کوچک بپردازد. 

ادامه مطلب ...

پنج قانون رسانه های اجتماعی که هر کار آفرینی باید بداند!


 

رسانه اجتماعی می تواند میدان بازی بین رهبران صنعت و تازه واردان موفق را به محیطی عادلانه تر تبدیل کند؛ و همچنین فضای بین مدیران اجرایی شرکتهای چند ملیتی و مالکان کسب و کارهای کوچک را به محیطی متشکل از همسالان و هم ردیفان تبدیل کند. هرچند که ظواهر می تواند فریب دهنده باشد. با اقتباس از رمان مزرعه حیوانات جرج اورول می توانیم بگوییم که تمامی کاربران رسانه های اجتماعی با یکدیگر برابرند، اما تعدادی از آنها برابرتر از بقیه هستند. 

ادامه مطلب ...

معرفی سایت های مرتبط با کارآفرینی


 
 www.businessweek.com
    در این سایت می توانید از پیشنهادهای کارشناسان اقتصادی و مشاوران تجاری در مورد برنامه ها و روند منطقی عملکردها در شرکت های کوچک و متوسط بهره بگیرید. 
    www.cbsc.org
    اطلاعات جامع در مورد شروع کسب و کار کوچک و ارایه راهکار عملی جهت بودجه بندی در مراحل برنامه ریزی کار و بازاریابی 
    www.celcee.edu
    بزرگترین مجموعه جهانی در مورد کلیه مباحث مرتبط با آموزش های کارآفرینی  
ادامه مطلب ...