کارآفرینان پردیس بین الملل دانشگاه خوارزمی

وبلاگ گروهی دانشجویان کارشناسی ارشد کارآفرینی پردیس دانشگاه خوارزمی ورودی سال 1392

کارآفرینان پردیس بین الملل دانشگاه خوارزمی

وبلاگ گروهی دانشجویان کارشناسی ارشد کارآفرینی پردیس دانشگاه خوارزمی ورودی سال 1392

۵ توصیه مفید برای تحقق بخشیدن به هدف گذاری های سال جدید

منبع : http://conferencealert.ir/article/96

سال ۹۵ فرا رسیده است و این یعنی بسیاری از ما برای سال جدید خود هدف گذاری هایی انجام داده ایم. فرقی نمی کند این هدف ها شخصی باشند یا کسب و کاری، اغلب افراد حتی پیش از آنکه به اهداف نهایی خود نزدیک شوند آنها را رها می کنند. در حقیقت حدود ۲۵ درصد از افراد حتی یک هفته هم به قول و قرار های اول سال خود پایبند نمی مانند. اما علت چیست؟


  

اغلب آنها عدم موفقیتشان در پایبند بودن به این هدف گذاری ها را با جملاتی مثل اینها توجیه می کنند:

  • از آنچه فکر می کردم سخت تر بود.
  • وقتش را ندارم.
  • بعداً این کار را انجام می دهم.

در ادامه ۵ توصیه ی ساده برای پایبند ماندن به هدفگذاری هایتان برای سال جدید را از نظر خواهید گذراند:

۱- هدف های خود را روی کاغذ بیاورید

صرف روی کاغذ آوردن اهداف و قرار دادن آن در معرض دید به گونه ای که نتوان آن را نادیده گرفت، باعث می شود مدام به فکر اهداف خود باشید. وقتی مدام فکرتان مشغول چیزی باشد، در وجودتان رخنه خواهد کرد. پس اهداف خود را به افکار همیشگی تان بدل کنید تا چاره ای جز تلاش برای رسیدن به آنها نداشته باشید.

بهره گیری از تخته ی وایت برد در محل کار یا در اتاق شخصی می تواند راه بسیار خوبی برای زنده نگه داشتن این اهداف در ذهن باشد. شما نیز می توانید برای این کار از دو تخته بهره بگیرید؛ یکی برای اهداف بلند مدت، و دیگری برای اهداف کوتاه مدت که می توان آن را به صورت روزانه به روز رسانی کرد. نگاه کردن به این اهداف به صورت مستمر کمک فراوانی به شما خواهد کرد.

۲- برنامه ای بریزید و به آن پایبند بمانید

با ارزش ترین دارایی یک کارآفرین زمان اوست. ما در هر شبانه روز تنها ۲۴ ساعت زمان داریم و هیچ کس نمی تواند بیش از این مقدار زمان در اختیار داشته باشد. اما با اینکه همه به یک میزان از آن بهره مند می شوند، کسانی به موفقیت می رسند که بیشترین استفاده ی ممکن را از زمان خود می برند. برای کمک می توانید از اپلیکیشن های تقویم و برنامه ریزی متعددی بهره بگیرید که می توانید آنها را با تمام دستگاه های خود سینک کنید. این نرم افزار ها به شما اجازه می دهند برنامه ای دقیق و سفت و سخت برای خود داشته باشید. نرم افزار مورد استفاده ی خود برای این کار را بر اساس نیاز های خود انتخاب و سپس برای هر چیزی برنامه ریزی کنید.

وقتی عادت کنید برای همه چیز، از ورزش گرفته تا انجام کاری خاص، برنامه ریزی کنید، شاهد افزایش چشمگیر و باورنکردنی بهره وری خود خواهید بود. این اقدامات به صورت طبیعی به شما کمک خواهند کرد به اهدافتان برسید؛ چون در مسیر نظم و انضباط قرار می گیرید.

۳- مشخص کنید چرا می خواهید به هر یک از اهداف خود برسید

هر کسی باید آتشی در درون خود داشته باشد که هنگام دشواری ها، برخورد با موانع و مواقع دلسردی او را به ادامه ی مسیر وادار کند. دستیابی به اهداف ارزنده هیچ گاه بدون دردسر نیست.

  • چرا می خواهید کسب و کار تازه ای به راه بیاندازید؟
  • چرا برای سلامتی خود هدفگذاری تازه ای کرده اید؟
  • چرا می خواهید در زندگی شخصی تان تغییر خاصی به وجود بیاورید؟

وقتی جواب واضحی برای این سؤال ها پیدا کردید یادآوری آن برایتان کار سختی نخواهد بود. این کار از اهمیت زیادی برخوردار است، چون زمان هایی فرا می رسند که رسیدن به اهداف مورد نظر دشوار تر از همیشه و یا حتی غیر ممکن به نظر خواهد رسید.

۴- خود را در جمع افراد همفکر یا حامی قرار دهید

قرار دادن خود در جمع کسانی که مثل شما فکر می کنند و در عطش موفقیت با شما شریک هستند، فضایی آکنده از تشویق و انگیزه خلق خواهد کرد. این موضوع در مورد خانواده و دوستان نیز صدق می کند. آنها ممکن است مثل یک کارآفرین دیگر به درستی متوجه آنچه که به شما می گذرد نباشند، اما می توانند در مواقع نیاز، حمایت و تشویقی که به آن احتیاج دارید را برایتان فراهم کنند.

هر کسی برای رسیدن به اهداف خود باید ۱۰۰ درصد روی آنها متمرکز باشد، بنابراین افراد مزاحمی که رفتار های سمی از خود بروز می دهند را از حلقه ی اطرافیان خود حذف کنید. این افراد سعی خواهند کرد شما را تا سطح خودشان پایین بکشند. درست است که دور کردن برخی آدمها کار آسانی نیست، اما بعضی مواقع چاره ی دیگری وجود ندارد. بنابراین احساس تکبر یا گناه را کنار بگذارید، بعضی مواقع باید خودتان را در اولویت قرار دهید و این هیچ اشکالی ندارد.

۵- برای خودتان پاداش در نظر بگیرید

پاداش، راه فوق العاده ای برای پاس داشتن تحقق هدف نهایی و نقاط عطفی است که در این مسیر پشت سر می گذارید. پاداش به شما انگیزه ی لازم برای ادامه ی راه را می دهد؛ به ویژه اگر مسیر دشواری پیش رو داشته باشید.

پاداش هایی که برای خود در نظر می گیرید می توانند مثل مسافرت خارج از کشور بزرگ و پیچیده، یا مثل یک شام بیرون از منزل کوچک و ساده باشند. پاداشی برای خودتان در نظر بگیرید که شما را به وجد بیاورد؛ سپس برای رسیدن به آن سخت تلاش کنید.
منبع: دیجیاتو

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.