کارآفرینان پردیس بین الملل دانشگاه خوارزمی

وبلاگ گروهی دانشجویان کارشناسی ارشد کارآفرینی پردیس دانشگاه خوارزمی ورودی سال 1392

کارآفرینان پردیس بین الملل دانشگاه خوارزمی

وبلاگ گروهی دانشجویان کارشناسی ارشد کارآفرینی پردیس دانشگاه خوارزمی ورودی سال 1392

از سایت webyad.com بازدید کنید، جالب است.

منبع: وب‌یاد

بستر یاددهی- یادگیری است. در گذشته تصور از استاد و معلم این بود که او شخصی است که مطالب را می‌داند و شاگردان، دانشجویان و یادگیرندگان افرادی هستند که نمی‌دانند و باید دانش استاد به آنها منتقل شود. بنابراین استاد همیشه «استاد» و یادگیرندگان همیشه «یادگیرنده» بودند. اما در دنیای واقعی این چنین تفکیک مشخصی بین داننده و یادگیرنده هیچ وقت وجود نداشته و ندارد. همه ما دانسته‌ها و مهارتهای زیادی داریم که می‌توانیم به دیگران بیاموزیم و در عین حال، نیازمند یادگیری بسیاری از موضوعات نیز هستیم. بسیار پیش آمده که در گردهمایی‌های دوستانه و یا فامیلی مطالبی را آموخته‌ایم و یا به دیگران یاد داده‌ایم.  

 

فلسفه وب‌یاد

بنابراین فلسفه وب‌یاد این است که شما مشابه اجتماعات واقعی روزمره، در دنیای الکترونیکی نیز می‌توانید یاد بدهید و یاد بگیرید. وب‌یاد بستری را در اختیار شما قرار می‌دهد که دانسته‌های خود را در موضوعات مشخص دسته‌بندی کنید و در قالب‌های الکترونیکی برای کسانی که می‌خواهند یاد بگیرند، ارائه دهید و در کنار آن بتوانید از وب‌یادهایی که دیگران آماده کرده‌اند و مورد علاقه شماست، یاد بگیرید.

در سالیان اخیر و با گسترش فناوری اطلاعات و بخصوص اینترنت، مفهوم یادگیری الکترونیکی (یا آموزش الکترونیکی یا آموزش آنلاین) مطرح شد. در ابتدا، فلسفه یادگیری الکترونیکی همان بود که تعدادی از اساتید، دوره‌های الکترونیکی را آماده می‌کردند و کسانی که علاقه و یا نیاز به یادگیری داشتند، با ثبت نام در دوره‌ها، مطالب لازم را می‌آموختند. اما با پیشرفت اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، یادگیری الکترونیکی 2 معرفی شد که همان فلسفه اصلی وب‌یاد است. در یادگیری الکترونیکی 2، شبکه‌ای از علاقمندان به یاددهی و یادگیری تشکیل می‌شود و همه افراد هم‌زمان نقش مدرس و یادگیرنده را ایفا می‌کنند و این تحول بزرگی در آموزش آنلاین است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.