کارآفرینان پردیس بین الملل دانشگاه خوارزمی

وبلاگ گروهی دانشجویان کارشناسی ارشد کارآفرینی پردیس دانشگاه خوارزمی ورودی سال 1392

کارآفرینان پردیس بین الملل دانشگاه خوارزمی

وبلاگ گروهی دانشجویان کارشناسی ارشد کارآفرینی پردیس دانشگاه خوارزمی ورودی سال 1392

دستور العمل اجرایی پرداخت تسهیلات بانکی...


منبع : سایت کانون کارآفرینان استان تهران

دستور العمل اجرایی پرداخت تسهیلات بانکی به طرح های اشتغال­زا و بنگاه های کوچک و متوسط معرفی شده توسط کارگروه تخصصی اشتغال استان

ماده 1:  طرح مشمول

الف)طرح سرمایه گذاری در گردش: طرحی است که به منظور اشتغال موجود در بنگاه­ها و حل مشکل نقدینگی نیاز به دریافت تسهیلات دارند و در کار گروه تخصصی اشتغال استان مصوب و مورد تایید بانک عامل می باشد.

ب)طرح نیمه تمام : طرحی است که برای اتمام و بهره برداری نیاز به سرمایه تکمیلی دارد . در زمان تخصیص تسهیلات اشتغال 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در کارگروه تخصی اشتغال استان مصوب و مورد تایید بانک عامل می باشد .

 

 

ج)طرح توسعه­ای: طرحی است که بنگاه اقتصادی قبل از دریافت تسهیلات فعال بوده و مجری طرح برای توسعه بنگاه اقتصادی خود نیاز به دریافت تسهیلات دارد که معمولاًخرید تجهیزات و ماشین­آلات یا توسعه ساختمان­های آن پیش­بینی می­شود.

تبصره 1 – طرحهایی که قبلاَ مصوبه کارگروه تخصصی اشتغال استان و تاییدیه بانک عامل را داشته باشند و همچنین با گذشت زمان توجیه خود را از دست نداده باشند در اولویت پرداخت تسهیلات هستند.

تبصره 2 – بررسی و اتخاذ تصمیم در مورد طرحهای خود اشتغالی از شمول این دستورالعمل خارج می باشد

ماده 2 – نرخ تسهیلات

نرخ تسهیلات مورد عمل در کلیه طرحهای موضوع این دستورالعمل بر اساس مصوبه مورد عمل شورای پول و اعتبار و حسب مورد بصورت مشارکت مدنی و فروش اقساطی در سال 1392 می باشد

ماده 3 – سهم آورده متقاضی

سهم آورده : متقاضیان برای طرحهای توسعه ای و نیمه تمام بر اساس مصوبات کارگروه تخصصی اشتغال استان بر اساس توجیه پذیری طرح و میزان آن حدوداَ 60 درصد می باشد .

ماده 4 – میزان مشارکت و باز

مدت زمان اجرا و باز پرداخت تسهیلات شامل دستور العمل حداقل 60 ماه(5سال) می باشد و مدت زمان تنفس جهت طرحهای توسعه ای و نیمه تمام و توجه به نوع طرح و به تشخیص بانک عامل تعیین میگردد.

بانک موظف است برای توجیه­پذیری طرح از اتمام و بهره برداری طرح در دوره مشارکت و بامیزان تسهیلات اعطایی اطمینان حاصل نمایند.

ماده 5 – وثایق و تضامین

نحوه دریافت وثایق و تضامین بر اساس متن قانون تسهیل اعطاء تسهیلات بانکی و کاهش هزینه­های طرح و تسریع در اجرای طرح های تولیدی و افزایش منابع مالی و کار آیی بانکها مصوب مورخ 1386/4/5 مجلس شورای اسلامی می باشد.

ماده 6 – گردش کار

الف : متقاضیان طرحهای موضوع این دستورالعمل مدارک و مستندات مورد نیاز را تهیه و از طریق دستگاه اجرایی مربوط به دبیرخانه کارگروه اشتغال سرمایه گذاری استان ارسال می نمایند.

تبصره 1- تشخیص اهلیت مجری طرح و صحت سقم مدارک و مستندات اولیه به عهده دستگاه اجرایی می باشد .

تبصره 2- دستگاه اجرایی موظف است پس از ارسال پرونده به دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری نسبت به ثبت شامل اطلاعات مجری طرح براساس سامانه نرم افزاری86sme اقدام نماید.

ب : بانک عامل موظف است طرحهایی که مصوب کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری را دارند پذیرش نمایند و نسبت به ارزیابی و بررسی از نظر توجیه اقصادی، فنی و مالی اقدام نماید .

تبصره 1- بانک عامل موظف است حداکثر ظرف مدت 15 روزکاری طرح را تصویب و طرحهای فاقد توجیه را با ذکر دلایل به دبیرخانه کارگروه تخصصصی اشتغال و دستگاه اجرایی اعلام نماید.

تبصره 2 - بانک عامل موظف است اطلاعات کاملی از وضعیت طرحهای ارسالی ، مصوب شده ، انعقاد قرار داد شده، مبلغ پرداخت شده را با میزان اشتغال پیش بینی شده را در نرم افزار86sme ثبت نماید .

تبصره 3 : متقاضیانی که دارای بدهی موق به نظام بانکی و یا چک برگشتی می باشنداما تا زمان معرفی طرح به بانک نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام ننموده اند حق استفاده از منابع موضوع این دستورالعمل را ندارند.

ماده 6 – به منظور جلوگیری از هدر رفتن سرمایه و همچنین حسن اجرای کار ، نظارت اصلی بر نحوه اجرای این دستورالعمل بر عهده رییس کارگروه تخصصی اشتغال استانها خواهد بود .

تبصره 1 – با عنایت به ضرورت نظارت بر طرحها و اطمینان از حصول تعهدات مجری دستورالعمل نظارت در مراحل قبل از پرداخت ، حین پرداخت و بعد از پرداخت تسهیلات تا زمان بهره برداری طرح متعاقباَ اعلام خواهد شد .

تبصره 2 - نظارت موضوع این دستورالعمل نافی وظایف نظارتی دستگاههای اجرایی  ، بانک عامل و سایر دستگاه های نظارتی استان نمی باشد

ماده 7 - مصوبات  مربوط به مانده تسهیلات بنگاه های اقتصادی زود بازده و کارآفرین موضوع مصوبات قبلی شورای عالی اشتغال کان لم یکن تلقی شده و از سوی کارگروه تخصصی اشتغال استان ها قابلیت پیگیری ندارد.

این دستورالعمل شامل 7 ماده و 10 تبصره بوده که بر اساس تصمیمات مورد توافق در صورتجلسه مورخه 92/11/15 معاونت توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (دبیر خانه شورای عالی اشتغال) و نمایندگان بانک مرکزی و شبکه بانکی تنظیم شده است .

 

تاریخ بروزرسانی : 1393/01/24

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.