کارآفرینان پردیس بین الملل دانشگاه خوارزمی

وبلاگ گروهی دانشجویان کارشناسی ارشد کارآفرینی پردیس دانشگاه خوارزمی ورودی سال 1392

کارآفرینان پردیس بین الملل دانشگاه خوارزمی

وبلاگ گروهی دانشجویان کارشناسی ارشد کارآفرینی پردیس دانشگاه خوارزمی ورودی سال 1392

مصاحبه با دبیر کانون کارآفرینان استان زنجان

زنجان پتانسیلهای لازم برای تبدیل شدن به قطب آی تی کشور را دارد.

زنجان - ایرنا - دبیر کانون کارآفرینان استان زنجان گفت: این استان پتانسیلهای لازم برای تبدیل شدن به قطب آی تی کشور را دارد و تحقق این مصوبه می تواند نقش موثری در توسعه زنجان داشته باشد.


اصغر نیتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، به مصوبه هیات دولت مبنی بر تبدیل شدن زنجان به قطب برق و آی تی کشور اشاره کرد و افزود: تحقق این تصمیم می تواند نقش مهمی در توسعه این استان داشته باشد.
  

وی با اشاره به اینکه این مصوبه نیاز به اقدامات جدی و اساسی از طرف دولت و سازمانهای اجرایی دارد، یادآورشد: شرکتهای فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان زنجان آمادگی دارند تا تجربیات و پیشنهادات خود را در اختیار استانداری و وزارات ارتباطات قرار دهند تا این مصوبه وارد فاز اجرایی و عملیاتی شود.

کارآفرین برتر کشور با اشاره به اینکه اشتغالزایی در بخش فناوری اطلاعات نیاز به سرمایه گذاری بالایی ندارد و ارزش افزوده کلانی نیز تولید می کند، گفت: هزینه ایجاد شغل برای یک نفر در صنعت در حدود 800 میلیون ریال است که این مبلغ در حوزه فناوری اطلاعات به 150 میلیون ریال می رسد.

وی یکی از پایه های اساسی اجرای این مصوبه را وجود شرکتهای قوی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان زنجان خواند و خاطرنشان کرد: در مرحله نخست باید این شرکتها به همراه قابلیتهای اجرایی و فنی آنها شناسایی شده و اقدامات لازم برای حمایت و توانمندسازی آنها اجرا شود.

نیتی با بیان اینکه کارآفرین ارزش آفرین است، وجود شرکتهای متعدد و موفق بین المللی در زمینه آی تی را که اغلب توسط کارآفرینان جوان تاسیس شده است، از پتانسیلهای این حوزه در زنجان عنوان کرد.

این کارآفرین برتر استان زنجان گفت: باید جوانانی که در این حوزه فعالیت می کنند را حمایت کرد تا بتوانند شرکتهای نوپای خود را توسعه دهند و وارد بازارهای ملی و بین المللی شوند.

وی مزیت اصلی آی تی و نرم افزار را فاصله کم تکنولوژیکی این صنعت در دنیا عنوان کرد و افزود: هم اکنون هند یکی از الگوهای برتر دنیا در این زمینه می باشد که سود فراوانی را هر ساله از محل صادرات نرم افزار بدست می آورد.

نیتی با اشاره به تعداد قابل توجه دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با آی تی و نرم افزار در دانشگاه های استان زنجان اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم و ضروی در این زمینه، آموزش مهارتهای لازم برای حضور این جوانان در حوزه بازار کار می باشد.

دبیرکانون کارآفرینان استان زنجان گفت: باید از توان بخش خصوصی در این زمینه استفاده و برای معرفی برندهای معتبری از استان زنجان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به کشور تلاش کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.