کارآفرینان پردیس بین الملل دانشگاه خوارزمی

وبلاگ گروهی دانشجویان کارشناسی ارشد کارآفرینی پردیس دانشگاه خوارزمی ورودی سال 1392

کارآفرینان پردیس بین الملل دانشگاه خوارزمی

وبلاگ گروهی دانشجویان کارشناسی ارشد کارآفرینی پردیس دانشگاه خوارزمی ورودی سال 1392

دانلود رایگان کتاب به یاد پروژه ی Gigapedia

منبع : تابناک
این روزها گوشی های هوشمند و تبلت ها فرصت بسیار خوبی را برای ما فراهم کرده اند تا بتوانیم مطالب و موضوعات مورد علاقه خود را در کتاب های الکترونیکی یا
E-Book ها مطالعه کنیم. هر چند برای فارسی زبانان چند وب سایت برای دانلود کتاب های الکترونیکی وجود دارد، اما اگر مطالعه به زبان انگلیسی را دوست دارید، هزاران جلد کتاب ارزشمند را میتوانید از این وب سایتها به رایگان دانلود و مطالعه کنید.

به گزارش «تابناک» عاشقان دانلود کتاب های الکترونیک حتما با پروژه Gigapedia آشنا هستند. پروژه ای که میلیون ها جلد کتاب بروز و کلاسیک را به رایگان در اختیار کاربران قرار میداد و متاسفانه شکایت ناشران و نویسندگان مبنی بر نقض کپی راین منجر به آن شد که این پروژه دوست داشتنی برای همیشه از دسترس کار بران خارج شود. مصیبتی بزرگ حداقل برای دانشجویان ایرانی در آن زمان رقم خورد. 

 

بعد از آن هیچ وب سایت و پروژه ای نتوانست جای این پروژه را بگیرد و هر چند وب سایت هایی در این میان یافت میشوند که اقدام به ارائه رایگان کتاب به کاربران میکنند، اما هیچ کدام جامعیت و بروز بودن Gigapedia را ندارند با این حال هنوز هم جای امیدواری وجود دارد و برخی از این وب سایت ها همانگونه که ذکر شد، به شکل کاملا قانونی آثار بزرگ و کلاسیک را در اختیار کاربران قرار میدهند.

امروز قصد داریم شما را با چند نمونه از این وب سایت ها آشنا سازیم:

هزاران جلد کتاب انگلیسی را رایگان دانلود کنید

1 - FreeBook Sifter

اگر میدانید که به دنبال چه عنوان کتابی میگردید، در این وب سایت به احتمال زیاد به سادگی آن را پیدا خواهید کرد. میتوانید از دسته بندی جامع ارائه شده در وب سایت کمک گرفته و یا به سادگی به موتور جستجوی خوب آن رجوع کنید. این وب سایت به روزانه صدها عنوان کتاب جدید را به فهرست خود اضافه میکند:

هزاران جلد کتاب انگلیسی را رایگان دانلود کنید

این وب سایت، عنوان ها را از آمازون و Barnes $ Noble استخراج میکند در نتیجه اکوسیستم آن با Kindle همخوان است. اما این به این معنی نیست که شما نتوانید عناوین را دانلود کنید. به سادگی میتوانید یک نرم افزار Kindle را با یک جستجوی ساده در گوگل برای PC یا گوشی هوشمند و تبلت خود دانلود و از این وب سایت بهره ببرید. اینجا.

2 - Project Gutenberg

اگر به دنبال یک گزینه مطمئن تر و راحت تر میگردید، حتما به این وب سایت سر بزنید. این وب سایت هزاران جلد کتاب کلاسیک را در خود جای داده است و روزانه نیز چندین عنوان به فهرست خود اضافه میکند:

هزاران جلد کتاب انگلیسی را رایگان دانلود کنید

در این وب سایت همچنین عناوین مختلفی در قالب Audiobook یا کتاب صوتی ارائه میشود در نتیجه اگر شنیدن را به خواندن ترجیح میدهید، این یک گزینه فوق العاده برای شما خواهد بود. اینجا.

3 – Loyal Books

این وب سایت یک گزینه فوق العاده دیگر برای کتب کلاسیک است. همه کتاب های موجود بر روی این وب سایت به شکل قانونی و جزو اموال عمومی قرار دارد و میتوانید عناوین جالب توجهی را در اینجا پیدا کنید. منابع این وب سایت تقریبا بیش از 3 هزار جلد کتاب رایگان است که به همواره در حال بروز رسانی میباشد:

هزاران جلد کتاب انگلیسی را رایگان دانلود کنید

در این وب سایت میتوانید با استفاده از کلید واژه، نام مولف و یا عنوان کتاب مورد نظر خود را پیدا کنید یا اینکه در ژانر های مختلف گشت و گذار کنید. با کلیک بر روی هر عنوان، توضیحی در خصوص آن و همچنین مولف آن نیز برای شما نمایش داده خواهد شد. اینجا.

4 - NASA e-books

اگر به موضوعات علمی و تکنولوژیک علاقمند هستید، حتما به کتب این وب سایت سری بزنید و آنها را بررسی کنید. NASA هزاران جلد کتاب در مورد تاریخ و علم را در این وب سایت جمع آوری کرده و به رایگان و در چند فرمت مختلف در اختیار خوانندگان علاقمند قرار داده است. اینجا:

هزاران جلد کتاب انگلیسی را رایگان دانلود کنید

اما در پایان بگذارید یک معرفی دیگر در همین رابطه برای شما داشته باشیم. قطعا شما نیز به عنوان علاقمندان به کتاب و کتاب های دیجیتالی چندین و شاید چند صد جلد کتاب دیجیتالی دارید که در موارد خاص به آنها رجوع میکنید. پس نظر شما در خصوص داشتن یک کتابخانه نرم افزار چیست؟

نرم افزار Calibre یک کتابخانه دیجیتال است که میتواند کتاب های دیجیتال شما را دقیقا مشابه یک کتابخانه دسته بندی و مرتب کند. همچنین این قابلیت را دارد که مستندات شما را به فرمت های مختلف تبدیل کند. بهتر از همه آنکه اطلاعات هر کتاب را به شکل خودکار از روی نت برای شما فراهم میکند و بدون شک میتوان گفت که با داشتن این نرم افزار، یک کتابخانه قدرتمند دیجیتالی خواهید داشت.برای دانلود این نرم افزار به اینجا مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.