کارآفرینان پردیس بین الملل دانشگاه خوارزمی

وبلاگ گروهی دانشجویان کارشناسی ارشد کارآفرینی پردیس دانشگاه خوارزمی ورودی سال 1392

کارآفرینان پردیس بین الملل دانشگاه خوارزمی

وبلاگ گروهی دانشجویان کارشناسی ارشد کارآفرینی پردیس دانشگاه خوارزمی ورودی سال 1392

نمونه ای از کارآفرینی جوانان ایرانی

مصاحبه – “میو” خلاقیت و کسب‌و کاری که در یک خیریه متولد شد

مصاحبه – “میو” خلاقیت و کسب‌و کاری که در یک خیریه متولد شد

من مهسا شهیری پور هستم ۲۵ سالمه، دو سال ازدواج کردم و تو محله سعادت آباد زندگی میکنم. من دانشجوی فوق لیسانس هنر اسلامی هستم و لیسانسم صنایع دستی بود(گرایش طراحی جواهر). حدود هشت ماهه که برند “میو” رو ایجاد کردم و در حال گسترش اوون هستم. اسم برندمم “میو” گذاشتم چون من عاشق گربه‌هام.  

از دانشگاه کم کم به طراحی و ساخت زیورآلات پرداختم در ابتدا واسه خودم چیزهایی می ساختم ولی بعد از فارغ التحصیلی با توجه به اینکه وقت خالی تو خونه پیدا کردم شروع به طراحی کارهای متفاوتی کردم و بعدش دنبال یه جا بودم که بفروشمشون. نزدیک عید بود و با بازارچه خیریه رعد آشنا شدم. با تشویق همسر و خانواده‌ام کارهای زیادی درست کردم و تصمیم گرفتم یه میز تو این بازارچه بگیرم . اوایل خیلی استرس داشتم چون طرحام با چیزهای موجود تو بازار متفاوت بود. می‌ترسیدم این سبک کار مورد علاقه خودم باشه و دیگران ازش استقبال نکنن و کسی کارهامو نخره. ولی خوشحال بودم که با این کارم یه کمکی به معلولین می‌کنم.




سه روزی که تو خیریه رعد بودم واقعا خاطره انگیز بود و فروش خیلی خوبی هم کردم و فهمیدم ترسم کاملا بی‌مورد بوده.
وقتی دیدم مردم کارام رو دوست دارن، انگیزه بیشتری گرفتم و تصمیم گرفتم کارم رو گسترش بدم. همراهی و تشویق‌های همسرم هم خیلی تو این تصمیم تاثیر گذاشت. از اردیبهشت امسال شروع کردم کارهای جدیدمو تو فیسبوک گذاشتم و خوشبختانه اینجا هم استقبال خیلی خوبی از کارام شد.


من تو دانشگاه بخاطر درسایی که داشتم مدلای مختلف گردنبد و انگشتر درست کرده بودم ولی اولین کاری که برای مردم و برای فروش درست کردم ی انگشتر پیچ بود.اولین کاریم که فروختم گوشواره قاشق و چنگال بود که تو خیره رعد ۱۰ هزار تومن فروختم.


الان که حدود ۸ ماه از خیره رعد میگذره تازه فهمیدم که این کار چقدر جای رشد داره و من هنوز واقعا نتونستم واسه توسعه کارم گام‌های اولیه روهم بردارم. الان علاوه بر فیسبوک تو چنتا مغازه تو تهران و شهرستان کارامو میفروشم. برند و لوگوم واسم خیلی اهمیت دارن و دوست دارم برند “میو” به عنوان یه مارک تجاری که دارای محصولات زیبا، متفاوت، با کیفیت و با قیمت مناسبه شناخته بشه. با توجه به اینکه نمونه طراحیام و کارام تو کشورهای خارجی هم کمتر دیده میشه و سفارشایی که از خارج از ایران تو فیسبوک دارم، دوست دارم علاوه بر ایران کارامو تو سایتهای خارجی و کشورهای دیگه هم بفروشم ولی متاسفانه تا حالا بخاطر شرایط تحریم و عدم امکان باز کردن حساب تو کشورهای دیگه نتونستم این کارو بکنم و واقعا اگه کسی بتونه کمکی تو فروش محصولاتم خارج از ایران به من بکنه ازش ممنون میشم.

دوست دارم کارایی که میذارم برای فروش نوآورانه، جوون پسندانه و Fashion باشه و نمونه‌شو کسی جایی ندیده باشه. جدیداً شروع به تولید ساعت کردم. تو این زمینه هم لطف خدا شامل حالم شده و سفارشای خوبی گرفتم. اگه وقت کنم و بتونم نیروی کمکی خوبی پیدا کنم شاید وارد تولید شال‌های متفاوتی هم بشم.


به نظر من عشق و دوست داشتن زیباترین هدیه خدا و بزرگ‌ترین دارایی ما آدمهاست و رسیدن به هر هدفی بدون داشتن این‌ها نمیتونه ما رو به اندازه‌ای که انتظار داریم خوشحال و راضی کنه.

 

نام و نام خانوادگی : مهسا شهیری پور
برند: جواهرات میو
زمینه فعالیت : طراحی و ساخت زیور آلات
خلاصه: مهسا شهیری پور دختری ۲۵ ساله هست که که حدود ۸ ماهه برند “میو” رو ایجاد کرده. کار مهسا طراحی و ساخت زیور آلات به سبک خاص خودشه.فروش کارهاش رو از خیریه رعد شروع کرد ، بعد از استقبال مردم از کارهاش ، اردیبهشت امسال یک صفحه در فیس بوک ایجاد کرد و کارهاش رو به فروش گذاشت. این بار هم استقبال خیلی خوبی از کارهاش شد.مهسا سعی داره برندش رو به یه برند شناخته شده و حتی جهانی تبدیل کنه. می تونید کارهاش رو در صفحه جواهرات میو ببینید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.