کارآفرینان پردیس بین الملل دانشگاه خوارزمی

وبلاگ گروهی دانشجویان کارشناسی ارشد کارآفرینی پردیس دانشگاه خوارزمی ورودی سال 1392

کارآفرینان پردیس بین الملل دانشگاه خوارزمی

وبلاگ گروهی دانشجویان کارشناسی ارشد کارآفرینی پردیس دانشگاه خوارزمی ورودی سال 1392

برای پریدن نباید پرواز کنی/آدمهای مهم هم پرواز می کردند؟

این جمله رو با دقت بخونید…

زندگی همیشه اینطور نمی ماند…فقط کافیست تلاش کنی
برای پرواز کردن ابتدا باید بپری
مهم نیست زاغی یا عقاب یا گنجشکی کوچک…
بپر که آسمان در انتظارمان است تا اوج بگیرم تا کرانه های دور دست…

به نظر شما واقعا برای پرواز کردن ابتدا باید بپری؟

.

.

.  

نظر شما هر چی که هست محترمه اما جواب این سوال رو نیچه فیلسوف بزرگ به قشنگی داده:

کسی که  می خواهد روزی پرواز کردن را یاد بگیرد باید ابتدا ایستادن و راه رفتن و دویدن و بالا رفتن و رقصیدن را یاد بگیرد,انسان نمی تواند به سرعت پرواز کند…

پس ببینید باید گام به گام پیش برید،باید اول بتونی راه بری بعد بدوی و بپری!

امروز می خوایم از چند تا شخصیت معروف و غیر معروف نام ببریم ببینیم اونا هم اول کار برای اوج گرفتن پریدن یا اول ایستادن و راه رفتن یاد گرفتند؟

۱)  ایک باتیستا، کارآفرین برزیلی بود که قسم خورده بود ثروتمندترین فرد برزیل شود؛میدونید از چی شروع کرد؟میرفت درب خونه مردم و به اونا بیمه میفروخت!

حالا طرف تازه فارغ التحصیل شده بهش میگم بیا برو بازاریابی بیمه انجام بده میگه نه به پرستیژ من نمیخوره!

باتیستا اول اومد ایستادن رو یاد گرفت و  نتیجه هم گرفت: او سال ۲۰۰۹ با ثروت اعلام شده ۵/۷میلیارد دلاری از سوی مجله فوربز، شصت و یکمین فرد ثروتمند دنیا شناخته شد.

۲)مایکل دل: قبلا در رابطه با دل یک مطلب قشنگ نوشتیم که از اینجا میتونید بخونید.  دل تازه ۱۲ سالش بود که یک حراج تمبر راه انداخت و از این راه توانست ۱۰۰۰ دلار کسب کند.در دبیرستان با فروش روزنامه ۱۸۰۰۰ دلار به دست آورد.   بعد برای فروش رایانه های قدیمی  در محل گاراژ منزلشان شروع کرد و ۱۸۰ هزار دلار رایانه فروخت.الان به کجا رسیده دل؟یکی از برترین برندهای لپ تاپ که من خودم هم از مشتریان پر و پا قرصش بودم!

حالا طرف مهندس کامپیوتر شده به قول خودش بهش میگم برو از یه مغازه خدمات کامپیوتری شروع کن،از کارهای تایپی و… بعد کم کم وارد کارهای بزرگ تر شو،میگه من خودم میخوام شرکت بزنم بشم گوگل ایرانی!منم بهش میگم آفرین ادامه بده…

۳) گوگلی ها…

در سپتامبر سال ۱۹۹۸ سازندگان گوگل و همچنین فارغ التحصیلان دانشگاه استنفورد، یعنی لری‌پیج و سرگی‌برین کار خود را در پارکینگی که متعلق به سوزان ووجیسکی بود شروع کردند. سوزان، پارکینگش را برای ۵ ماه و با  قیمتی برابر ۱۷۰۰دلار به این دونفر اجاره داد. این دو نفر بیشتر زمان خود را در این پارکینگ  و  روی پروژه‌ای  گذراندند که اکنون ما آن را با نام گوگل می‌شناسیم.

حالا طرف براش افت کلاس داره که از خدمات کامپیوتری شروع کنه به کار کردن!

۴)اپلی ها…

احتمالا میدونید که  مرحوم استیو جابز برای رساندن شرکت اپل به موقعیت فعلی، کارش را از پارکینگ خانه‌ پدری‌اش آغاز کرد. در سال ۱۹۷۶، استیوجابز به همراه استیو وزنیاک و رونالد وین، نمونه اولیه از یک کامپیوتر شخصی را در یک پارکینگ کوچک در کالیفرنیا ساختند.

حالا طرف میگه من نمیتونم زیر دست کسی کار کنم،میگه آق بالا سر نمیخوام…

۵) آمازونی ها…

شرکت آمازون از دیگر شرکت‌های مطرح دنیای تکنولوژی است که شروع موفقیت‌های خود را از پارکینگ شروع کرد. در سال ۱۹۹۴ جف بزوس، با دنبال کردن روش کاری سرمایه‌گذاران شرکت HP‌ یک کتاب‌فروشی آنلاین را در پارکینگ منزل خود در واشنگتن راه‌اندازی کرد. بزوس با سرمایه گذاری اولیه یعنی ۴۰هزار دلار کار سفارش، فروش و ارسال کتاب به ۴۸ کشور جهان را آغاز کرد…

موسسین گوگل،مایکروسافت،اپل و….همگی از پارکینگ خونه  شروع کردند به کار کردن و الان غولی شدند واسه خودشون!چند نفر از ما حاضریم اول کار تو گاراژ شروع کنیم؟چند نفر حاضریم اول یاد بگیریم چطور وایسیم،چطور بدویم،چطور راه بریم و بعد که آماده شدیم بپریم….

پ.ن:این حرف جالب علی کریمی تو مصاحبه اخیرش:برخی ها  نمی‌دانند علی کریمی از پرواز می‌ترسد و نمی‌خواهد کبوتر یا باز باشد. من ترجیح می‌دهم روی زمین راه بروم چون هرچه بالاتر بروی زمین‌خوردنت هم سخت‌تر خواهد بود!

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.