کارآفرینان پردیس بین الملل دانشگاه خوارزمی

وبلاگ گروهی دانشجویان کارشناسی ارشد کارآفرینی پردیس دانشگاه خوارزمی ورودی سال 1392

کارآفرینان پردیس بین الملل دانشگاه خوارزمی

وبلاگ گروهی دانشجویان کارشناسی ارشد کارآفرینی پردیس دانشگاه خوارزمی ورودی سال 1392

بازار دارایی فکـری کشور

با توجه به اهمیت و نقشی که تبادل اختراعات، نوآوری‌ها و فناوری‌ها به عنوان یکی از راهکارهای رفع نیازهای بنگاه‌ها در توسعه و رشد رقابت‌پذیری ایفا می‌نماید، ایجاد نهادها، ساختارسازی و مهیاسازی ابزارهای لازم برای رشد این تبادلات ضروری می‌باشد.  

 

تعریف : بازار دارایی فکری ساختاری جدید در شبکه تبادل فناوری کشور می‌باشد که با هدف عرضه و مبادله مصادیق مالکیت فکری در فضایی شفاف، تخصصی و کارآمد طرح‌ریزی گردیده است. در این بازار گواهینامه‌های ثبت‌اختراع، علائم تجاری، طرح‌های صنعتی و غیره بعد از طی فرآیندی مشتمل بر فعالیت‌هایی همچون ارزیابی فنی، تهیه طرح تجاری، ارزشگذاری/ قیمت‌گذاری، بازاریابی و غیره و نهایتاً با تأیید کمیته عرضه، آگهی گردیده و مورد معامله قرار می‌گیرد.

نقش ها : این بازار در سطح کلان با همکاری و تعامل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان بورس اوراق بهادار، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و در سطح اجرایی با همکاری شرکت فرابورس ایران، پارک فناوری پردیس و سازمان مالکیت صنعتی مورد طراحی و بهره‌برداری قرار گرفته است.

ورود به بازار: جهت ورود به بازار دارایی فکری و دریافت فرم‌ها ورویه‌های اجرایی، و آشنایی بیشتر با مراحل انجام این فرآیند می‌توانید به سایت شرکت فرابورس ایران مراجعه نمایید.

مسئولیت اجرایی و نقش پارک فناوری پردیس در فرآیند اجرایی بازار دارایی فکری

1-   ارزیابی فنی طرح های متقاضی ورود به بازار: با توجه به گشایش بازار دارایی فکری، یکی از مهم‌ترین موضوعات برای توسعه و رشد این بازار کاهش‌ریسک‌های مترتب در این بازار برای عوامل و بازیگران مختلف بازار می‌باشد و یکی از مهمترین این ریسک‌ها، قابلیت و صلاحیت فنی طرح ارائه شده برای مبادله در بازار و کاهش ریسک خرید طرح‌های بدون صلاحیت فنی و کارکردی برای خریداران می‌باشد.

با تعامل صورت‌گرفته بین معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و سازمان بورس اوراق بهادار، ارزیابی صلاحیت فنی طرح‌های متقاضی برای عرضه از طریق   پارک فناوری پردیس به‌نمایندگی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری انجام می‌شود.

2-   ارائه تسهیلات برای توسعه و ترویج مبادله از طریق این بازار: پارک فناوری پردیس به عنوان بازوی اجرایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وظیفه ارائه تسهیلات برای تبادل طرح‌ها در این بازار را عهده‌دار گردیده است. این تسهیلات در قالب ارائه خدمات لیزینگ خرید طرح‌های عرضه شده در این بازار (10 طرح اول که در این بازار عرضه می‌گردند) ارائه می‌گردد که با نرخ ترجیحی و به میزان 70% قیمت طرح تا سقف 5 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

3-   توسعه . ترویج استفاده از این بازار برای رشد تبادلان حوزه ی فناوری در کشور : پارک فناوری پردیس با توجه به تعاملات و ارتباطاتی که با ارگان‌ها، مراکز و شرکت‌های خصوصی و دولتی در حوزه فناوری دارد، وظیفه اطلاع‌رسانی و ترویج استفاده از این بازار برای رشد تبادلات فناوری در کشور را عهده‌دار گردیده است. بدین ترتیب این مجموعه با ارتباط‌گیری و تعامل با مجموعه‌های مذکور ضمن اطلاع‌رسانی، زمینه‌ساز رشد مراجعه به این بازار می‌گردد.

منبع : شبکه فن‌بازار ملی ایران

نظرات 1 + ارسال نظر
sahar یکشنبه 4 آبان 1393 ساعت 14:10

جالب است که بدانیم این تقریبا در 10 شهر شروع به کار کرده است اما در کرج که بزرگترین استان نزدیک به تهران است، ایده راه اندازی از سال 1388 داده شو اما جدیدا فراخوان داده شده است برای جذب کارافرین و مقاله. برای حمایت شهر کرج باید تلاش کنیم کارافرینان عزیز....

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.